Erro de reprodução no Audacity

Oi Gente!

Após usar o notebook na televisão, o HDMI entrou como padrão em tudo e não estava conseguindo usar meu fone P2. Depois de algumas horas, consegui recurar o som pelo fone em todos os programas, menos no Audacity, que só me mostra as benditas saídas HDMI.
Alguém sabe como resolve isso?

1 Curtida

https://wiki.archlinux.org/index.php/PulseAudio/Troubleshooting#Audacity

Audacity

To work with PulseAudio, Audacity requires the pulseaudio-alsa is installed. This provides the pulse:... playback and recording devices.

When starting Audacity you may find that your headphones no longer work. This can be because Audacity is trying to use them as a recording device. To fix this, open Audacity, then set its recording device to pulse:Internal Mic:0 .

Under some circumstances, playback may be distorted, very fast, or freeze, as discussed in the Audacity Wiki’s Linux Issues page.

The solution proposed in this page may work: start Audacity with:

$ env PULSE_LATENCY_MSEC=30 audacity

If the solution above does not fix this issue, one may wish to temporarily disable pulseaudio while running Audacity by using the pasuspender command:

$ pasuspender – audacity

Then, be sure to select the appropriate ALSA input and output devices in Audacity.

See also #Setting the default fragment number and buffer size in PulseAudio.

2 Curtidas

Super obrigada, man!
Você acabou de salvar o extra de alguém.

Deus lhe pague!

2 Curtidas

@swatquest Cara, na boa, você é um ANJO. Isso resolveu minha vida. Sempre o Audacity desconfigurava tudo e eu precisava de um < alsa force-reload > pro fone voltar a funcionar. Muito obrigado!

1 Curtida